Picture for South America place. South America
google map of the area covered on this page

South America

has 4 albums.
  1. Argentina [ 5 albums ]
  2. Bolivia [ 7 albums ]
  3. Chile [ 8 albums ]
  4. Peru [ 4 albums ]

Mar - Jun/2006 More habla espagnol :-) Unul din continentele mele favorite! Este un absolut deliciu să călătorești în America de Sud!

Dacă stai să te gândești, din Americi, numai SUA, Canada, Belize și Brazilia sunt țări cu o alta limbă oficială decât spaniola ... dacă excludem şi Brazilia chiar nu mai rămân prea mulți vorbitori de limbă engleza pe noile continente. Un procent elocvent: suprafață ocupată / limbă vorbită! :-)

Marele meu regret este că n-am reuşit să pălăvrăgesc în spaniolă! ;-) Nu am un talent deosebit în a învăța o limbă, aşa că mai mult de chestii uzuale n-am reuşit să ciripesc. Regret cu atât mai mare, cu cit mai toţi localnici mă luau drept spaniol. Fiind foarte surprinși când le-o întorceam, eu nu vorbesc spaniola. Pe ... data viitoare!

Argentina

Picture of Argentina

2006 După 3 săptămâni în Chile, am intrat în Argentina, trecând faimoasa strâmtoare a lui Magelan. Pe departe cea mai frumoasa zona a Argentinei este Patagonia. Am fost toamna.Acuma gândind retrospectiv sunt convins că am prins cea mai buna perioada a anului. Ai norocul să admiri multitudinea de parcuri din zona în haina lor cea mai pastelată. Înconjurate de piscuri albe cu zăpada,tot timpul anului, ai impresia că ai intrat într-o carte de poveşti! :-)

Am petrecut cea mai mare parte a timpului în sud ca mai apoi sa traversez tara, de-a lungul Anzilor, spre nord pentru a ajunge în Bolivia.

Am lăsat pentru o excursie viitoare Buenos Aires. În lupta cu timpul scurt, care m-a urmărit în toate călătoriile, am considerat ca este mai uşor să vin altădată şi să stau o săptămâna în capitală.

O alta idee este să vin la Ushuaia şi să iau un vapor spre Antarctica. Trebuie să fie vara şi să fiu pregătit să plătes cei 2500-3000$ reprezintă costul biletului.

Bolivia

Picture of Bolivia

2006 Nu prea știam la ce să mă aștept! Dar am fost foarte plăcut surprins de Bolivia!

Am pătruns prin partea de sud a tarii şi mi-am croit drum spre Peru unde urma să prind avionul de întoarcere la New York.  Am vizitat partea de podiş înalt a Boliviei (numit Alto Peru). Timp de trei săptămâni cit am stat aici am fost la altitudini intre 2700m si 5000m. Boala de altitudine trebuie luată in serios. Este preferabil sa fi atent si sa-ţi laşi organismul să se adapteze câteva zile.

Bolivia este locul ideal dacă te tentează sa urci vârfuri de peste 6000m.

Oraşul meu favorit în Bolivia a fost Sucre.

Pentru o alta ocazie am lăsat partea de est a tarii, jungla și bazinul Amazonic.

Chile

Picture of Chile

2006 Am intrat prin nord, venind din Peru. Am ajuns în emisfera sudică la început de toamna. Cu iarna bătând la uşă şi cum în acest caz "spre sud" nu înseamnă plaja şi soare ci chiar din contră frig şi zăpadă, am decis să mă îndrept într-acolo (sud) cât de repede îmi va permite deplasarea cu autobuzele. Aşa că după o noapte pe autobuz din Cusco, Peru am făcut un popas de o noapte in Iquique, că sa-mi mai dezmorţesc oasele. Apoi am luat un alt autobuz care 30+ ore mai târziu mă depunea frumuşel în Santiago de Chile. Chile nord este desert, acoperit cu dune de nisip (dunele pot ajunge si la 1000m înălţime!!!). Asta în contrast puternic cu zona verde din sud, mă refer prin la toată zona de la sud de Santiago. După un popas de câteva zile in Santiago, hop în autobuz din nou, iar 24 ore mai târziu eram in Puerto Montt. Ţinta mea finala pentru a luat vaporul liniei Navimag care promitea că în patru zile să mă depună la Puerto Natales. Aici urma să vizitez parcul Torres del Paines.

Călătoria cu vaporul, cu numele Puerto Eden, plus trekking-ul în parcul naţional Torres del Paines vor fi deliciile excursiei în Chile.

Peru

Picture of Peru

Mar/2006 Lima a fost punctul de sosire şi plecare din America de Sud. Nu prea ştiam la ce mă aştept dar am fost extrem de plăcut surprins de Peru. Ţară frumoasa cu oameni extremi de calzi. Faptul că nu îndrugam mai nimica în spaniolă nu i-a împiedicat pe diverşi colegi de autobuz să îmi povestească toate celea în spaniolă.
M-am oprit la Nazca iar apoi direct la Cusco pentru "Inca Trail", ce m-a depus după 4 zile de drumeţie la Machu Picchu.

Cusco este aşa de mişto că am ajuns să stau 2 săptămâni. Urma sa plec spre Arequipa, dar pentru ca se apropia iarna, am decis să mă îndrept spre sud cât mai repede posibil cu speranţa să mai prind timp cât decât plăcut. În final s-a dovedit că n-a fost aşa rece şi chiar am prins vreme foarte frumoasa.

Am sărit peste Arequipa, promiţându-mi să mă opresc la întoarcere, înainte să mă întorc la NY.
Din păcate se va dovedi că n-am să mai am timp să vizitez canionul de Colca.